Donnerstag, 29. März 2012

Dyrhold fugle

Efter at have sat fodder til fuglene ud kom der en masse duer og andre store fugle rundt omkring i vores baggård så det måtte jeg hellere stoppe med. Jeg fandt ud af, at man i midtbyen slet ikke må fodre fugle. Det tiltrækker som jeg også kunne konkludere mest måger og især duer, som der i forvejen er rigtig mange af. Derudover er man bange for at det tiltrækker råtter.
Derfor ringede jeg til TBZ som ejer en skov her i Flensborg, der kan jeg ikke få lov til at fodre fuglene, men jeg har fået lov til at sætte en reddekasse op, så den vil jeg gå i gang med at bygge hurtigst muligt.

Redekassen til stæren:





Jeg havde brug for meget hjælp, detfor er jeg ikke helt overbevist om at man kan plænlægge denne aktivitet i alt for mange institutioner.
Vi havde brug for en masse værktøj som man ikke bare har liggende et sted. Hiv man har tænkt sig at gennemføre aktiviteten skal det efter min mening være en institution med værksted, det ville være ret dyrt at skulle anskaffe det hele. Aktiviteten kunne gennemføres på fx. en efterskole med sløjd eller håndverksundervisning, et uddannelsessted med fokus på at arbejde med træ og i verksted eller lignende.
% med alt for små børn og en for stor gruppe brugere



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen