Sonntag, 30. September 2012

fremstilling af mejeriprodukter



Man har brug for:
1 l. mælk,
150g jugurt
og mælkepulver
- produkterne skal have samme fedtandel, bedst er 3,5% - det fandt jeg desværre først ud af bagefterm, så jeg havde det forkerte mælkepulver, som jeg så kom for lidt i. jugurten blev lidt tynd

.

man varmer mælken op på 40 grader og tilføjer jugurt og mælkepulver, ved 3,5% fedt 4 spidseskeer.




Derefter fylder man massen i glassende (eller hvad man nu vil bruge) det skal kunne tåle oven ved 40grader.
jugurten skal stå i oven i 1,5 timer. herefter slukker man ovnen og jugurten skal så 6 timer i den slukkede ovn. I opskriften står der jugurten skal være dækket til. Det har jeg gjordt ve 7 ud af 8 glas , for at se hvad der sker hvis man ikke dækker glassende til med folie. - Der skete ingenting, det glas der ikke var dakket til blev ligeså meget til jugurt, så det er ikke nødvendigt.





Da jugurten var færdig kom jeg blåbær i





Min jugurt var lidt tynd, så jeg tror jeg skal vælge et andet mælkepulver næste gang jeg prøver,... men den smagte fint alligevel.




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen