Mittwoch, 3. Oktober 2012

Ondsdag 03/10

Raw - food, 3 dag


Jeg må indrømme det var en lidt hård dag, da det er en helligdag i Tyskland,... så alle tager ud på cafe for at spidse morgenmad eller mødes med familien til at spidse sammen om aftenen. Jeg blev opmærksom på at folk der spiser efter raw food princippet hele året rundt er nød til at finde nogle alternativer. Hvad gør man når man sidder sammen med venner en aften og man beslutter at bestille pizza? Jeg har kigget i alle menukort fra restauranter jeg har liggende derhjemme, det eneste man kunne bestille er salat. Det er nok heller ikke dårligt men efter min erfaring så der salaten ofte noget kedeligt, de salater jeg har prøvet under raw food ugen indtil videre, har i hvert fald været mere spændende end en almindelig grøn salat og så ved man heller ikke om dressingen der serveres til er raw,..


morgenmad d 03.10: Mysli

 Valnødder, rusiner, hakkede mandler
mælken er sojamælk, som er sød i sig selv så det er ikke nødvendigt at bruge honning eller agave sirup. 








Mellemmåltid: smoothie
Der er ingen opskrift til, laver alle mulige forskellige smoothies hele dagen, denneher er med banan, pærer, abler og juice.




 Til aftensmaden lavede jeg samme salat som igår (ITALIENSK SALAT) den er jeg blevet meget glad for :)


Derudover har jeg prøvet at bage kiksi tirsdags, som egentlig skulle være morgenmaden til ondsdag.
     

Mandel mel,
solsikkekerner, græskarkerner og pinjekerner,

og ca 50-100ml vand.
salat og krydderier

6-8 timer i ovenen på 45grader

De smagte desværre forfærdeligt, jeg kom alt for meget timian i og de var heller ikke i ovnen i lang nok tid, jeg prøver igen.







 

2 Kommentare:

  1. Hejsa Lena

    Jeg håber, du overlever ;-)

    Meget spændende med raw food - jeg ved ikke så meget om det - hvordan definerer I det? Er soyamælk også raw food?

    Vh Ida

    AntwortenLöschen
  2. Det har du ret i Ida, maelken varmes jo under produktionen, det var jeg ikke helt obs paa. det bliver mandelmaelk naeste gang, den burde kunne kategoriseres som raw den den naevnes i en del opskrifter.

    JA jeg overlevede, jeg havde en rigtig god og spaendende uge :)

    AntwortenLöschen